Reptes Integrats de Batxillerat: Remaking the city
Etapa: Batxillerat (16-18 anys)
|
Durada: una o dues setmanes
AUTORS
Data de publicació
Plantejament general
Pregunta guia
Competencies
Fase 1
Fase 2
Fase 3
Fase 4
Anticipació
Pensament sistèmic
Pensament crític
Resolució integrada de problemes
Col·laboració
Pensament crític
Estratègica
Resolució integrada de problemes
Col·laboració
Pensament crític
Estratègica
Resolució integrada de problemes
Col·laboració
Pensament crític
Estratègica
Resolució integrada de problemes
Col·laboració
Activitats d'aprenentatge
Fase 1
Fase 2
Fase 3
Fase 4
Descripció de bastides i altres recursos de suport
Fase 1
Fase 2
Fase 3
Fase 4
Resultat de l'aprenentatge
Fase 1
Fase 2
Fase 3
Fase 4
Mitjans d’avaluació
Fase 1
Fase 2
Fase 3
Fase 4
Instruments d’Avaluació
Fase 1
Fase 2
Fase 3
Fase 4
QUÈ DESTACARIES POSITIVAMENT DEL PROJECTE?
QUÈ CANVIARIES/MILLORARIES DEL PROJECTE?
QUÈ HA PRESENTAT MÉS DIFICULTATS (PER ALUMNES I PROFESSORS)?
QUÈ HA QUEDAT PENDENT PER FER?
1
33
2
Hola!
Moltes gràcies per compartir el vostre projecte.
M'ha agradat molt la vostra proposta de detectar un espai en desús i redissenyar-lo amb una finalitat i servei social, basant-vos en un estudi de mercat.
He vist que un producte final del projecte és organitzar una fira de l'habitatge. Nosaltres també fem un projecte a la nostra escola a 3r d'ESO sobre l'habitatge i el nostre alumnat també ha d'organitzar una fira de l'habitatge social.
En el nostre projecte, cada grup d'alumnes, format per 4-5 estudiants, presenta una proposta d'habitatge social mostrant un plànol de la vivenda. Mitjançant una rúbrica, els propis alumnes trien la vivenda més adequada, proclamant-la guanyadora de la fira. Com tenim tres línies a 3r d'ESO, organitzem una fira de l'habitatge per grup-classe. Amb el plànol guanyador de la fira, cada grup-classe crea una maqueta de la vivenda triada. Així, cada grup (format per 4-5 alumnes) construeix una habitació de la maqueta, que s'uneix a les altres per representar la vivenda sencera. A més, cada habitació de la vivenda inclou propostes domòtiques que utilitzen la microbit amb programació Python per millorar la funcionalitat i l'eficiència de l'habitatge.
El nostre projecte té una durada aproximada d'un mes, amb una dedicació de 5 hores setmanals. És una oportunitat excel·lent per als estudiants d'aplicar els seus coneixements i habilitats en un context pràctic i col·laboratiu. Em sembla que seria fantàstic plantejar al nostre alumnat la possibilitat de fer una recerca sobre un edifici en desús i redissenyar-lo, com feu a la vostra escola, i fins i tot incorporar un pla de màrqueting. Seria una manera fabulosa d'enriquir el seu aprenentatge i promoure la consciència social.
També m'ha agradat molt la idea que heu tingut de desenvolupar aquest projecte en una estada internacional.
Us deixo aquí, el sites del nostre projecte per si voleu consultar-lo: https://sites.google.com/virolai.com/domus24/inici
MARIA JESÚS CID RIVAS
Hola!
Em sembla una proposta molt interessant.
També podria adaptar-se a fer propostes en espais socials, solars, o centres cívics. Algunes propostes:
- Centres Culturals: convertir edificis en espais on els joves poden aprendre sobre art, música, dansa o altres activitats extraescolars. Aquests centres podrien incloure aules per a tallers, estudis d’art i sales de música.
- Espais de Coaprenentatge: Adaptar edificis per a ser espais on els estudiants poden treballar en projectes grupals, investigacions i activitats de servei comunitari, fomentant la col·laboració i l’aprenentatge actiu.
- Horts Urbans Educatius: Transformar terrats o patis interiors en horts urbans on els estudiants poden aprendre sobre sostenibilitat, biologia i ciències de la terra, així com la importància de l’alimentació saludable. També podria treballar-se de forma transversal en instituts-escola.